febra musculara

Cum tratezi febra musculara

Febra musculara, este un fenomen in care durerea sau rigiditatea musculara se dezvolta la o zi sau doua dupa un exercitiu fizic. Desi este cel mai frecventa la persoanele care tocmai au inceput sa faca miscare, se poate intampla oricarei persoane care a crescut dramatic durata sau intensitatea unei rutine de antrenament.

Febra musculara este considerata un raspuns normal la efortul neobisnuit si face parte dintr-un proces de adaptare prin care muschii se recupereaza si sufera hipertrofie (o crestere a marimii musculare).

Cauzele febrei musculare

Febra musculara nu este acelasi lucru ca durerea musculara experimentata in timpul exercitiilor fizice sau una cauzata de un prejudiciu, cum ar fi intindere, crampe musculare sau entorsa. Mai degraba, este legata de rupturile microscopice care se dezvolta in fibrele musculare, pe masura ce exersati excesiv. Aceste microrupturi pot aparea, de asemenea, daca va angajati in miscari cu care muschii nu sunt obisnuiti, cum ar fi exercitiile noi.

febra musculara antrenament

Tratarea febrei musculare dupa exercitiu

Nu exista nici un mod simplu de a trata durerea musculara cu debut intarziat. In timp ce intinderea blanda, terapia cu vibratii si chiar imersia cu apa cu gheata au fost sugerate ca optiuni rezonabile, majoritatea studiilor au fost contradictorii cu privire la faptul daca acestea functioneaza sau nu.

In cele din urma, experienta personala va dicta care functioneaza cel mai bine ca individ. Unele dintre metodele folosite de sportivi includ:

  • Recuperarea activa este o tehnica care presupune utilizarea unui exercitiu aerobic cu impact redus imediat dupa un antrenament pentru a creste fluxul sanguin catre muschii suprasolicitati. Sursa crescuta de sange poate ajuta, de asemenea, la atenuarea umflaturilor.
  • O baie de apa cu gheata sau de contrast este ceva ce multi sportivi profesionisti fac si folosesc o racire „rapida” a muschilor inflamati sau supraexpusi.
  • Masajul sportiv este, de asemenea, considerat a creste fluxul sanguin catre muschi si poate diminua severitatea rigiditatii si umflarii.
  • Medicamentele antiinflamatoare nesteroidiene (AINS), cum ar fi aspirina, ibuprofenul si naproxenul, pot ameliora semnificativ inflamatia si vindecarea rapida.

Daca toate celelalte nu reusesc, odihna si recuperarea vor permite corpului sa se vindece in timp propriu. Cu toate acestea, daca durerea se agraveaza sau persista mai mult de sapte zile, adresati-va medicului dumneavoastra. Mai multe informatii despre sanatate, sport, frumusete, moda, gasesti aici.

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *